ریزر بلید ۱۵ استودیو ؛ استودیوی خلاقیت شما

studio.jpg1 - ریزر بلید ۱۵ استودیو ؛ استودیوی خلاقیت شما - وبلاگ - مای ریزر

لپ تاپ ریزر بلید استودیو یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ های موجود در بازار است. لپ‌تاپی که در ساخت آن از جدیدترین و قدرتمندترین قطعات روز استفاده شده است. به طور مثال روی این لپ تاپ یک کارت گرافیکی Quadro RTX را مشاهده می‌کنید. حتی اگر طرفدار محصولات ریزر هم نباشید، نمی‌توانید قدرت شگفت انگیز این محصول را نادیده بگیرید و از کنار آن به راحتی عبور کنید. ریزر بلید استودیو جزو آن محصولاتی به حساب می آید که با آن همه کاری می‌توان انجام داد. در واقع همان طور که از نام این لپ‌تاپ مشخص است، با آن می‌توانید کارهایی که نیاز به توان پردازشی بالا دارند را انجام دهید. کارهایی مانند ویرایش ویدیو، مدل سازی سه بعدی و حتی بازی‌سازی. ریزر بلید استودیو برای این ساخته شده که دستیار قدرتمند شما در انجام کارهای سنگین باشد.

خیلی سخت می‌توان تصور کرد که ریزر محصولی راهی بازار کرده که تنها برای بازی نیست و کارهای دیگری هم انجام می‌دهد. حتی ریزر سعی کرده طراحی این محصول هم متفاوت‌تر از طراحی محصولات دیگر باشد. با دیدن این لپ‌تاپ متوجه خواهید شد برای ساخت ایده‌های خلاقانه شما تولید شده است.  دقیقا ابزاری قدرتمند که از پس اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها هم برمی‌آید. ریزر این لپ‌تاپ را برای بازی کردن طراحی نکرده، اما به هر حال سخت‌افزار آن آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند از پس اجرای بازی‌های مختلف هم بربیاید. حتی ریزر یکسری ویژگی‌های گیمینگ هم در ظاهر آن به کار برده است. مثلا استفاده از LEDهای رنگی  که ظاهری جذاب به این محصول بخشیده‌اند. لپ‌تاپ استودیوی شرکت ریزر آن‌قدر قدرتمند و شگفت انگیز است که می‌توان به راحتی آن را به محصولات دیگر بازار مانند مک‌بوک پرو مقایسه کرد. در واقع اگر به دنبال لپ‌تاپی می‌گردید که قدرت گرافیکی بالایی داشته باشد، تنها ریزر بلید استودیو را می‌توانید پیدا کنید. هیچ لپ‌تاپی در این حوزه به قدرت استودیو نمی‌رسد.

طراحی شگفت انگیز ؛ مناسب برای هر کاری

از زاویه‌های مختلف ریزر بلید استودیو بسیار به ریزر بلند ۱۵ شبیه است. تقریبا این دو لپ تاپ با هم تفاوتی ندارند. شما لپ‌تاپی را در اختیار دارید که بدنه آن آلومینیومی است که روی آن پورت‌های USB سبز رنگ و لوگوی ریزر هم دیده می‌شود. وقتی ریزر بلید استودیو را از دور نگاه می‌کنید، انگار با یک لپ تاپ مخصوص بازی سروکار دارید. از نظر ابعاد هم با یک محصول استاندارد مواجه هستید که تقریبا هم اندازه مک بوک پرو ۱۵ اینچی است. با این حال این لپ‌تاپ قدرتمند ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارد؛ اما داشتن پورت‌های متعدد و قدرت بالای آن باعث شده که گزینه بهتری نسبت به مک بوک پرو و سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار باشد. در حالی که مک بوک پرو ۱۵ تنها پورت تاندربولت ۳ یا همان USB-C را پیش روی شما قرار می‌دهد روی استودیو مجموعه‌ای کامل از پورت‌‌ها را مشاهده می‌کنید. دو عدد USB 3.2 استاندارد را در سمت چپ لپ تاپ مشاهده می‌کنید. در کنار این دو پورت هم جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و پورت شارژ قرار گرفته است. در سمت راست هم یک پورت USB 3.2 دیگر، پورت تاندربولت ۳ یا همان USB-C، پورت HDMI و پورت Mini Display  را مشاهده می‌کنید. درواقع ریزر بلید استودیو هر امکاناتی که برای خلق محتوای مورد نظر خود به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این در حالی است که برای اتصال دستگاه‌‌های مختلف به مک بوک باید لوازم جداگانه‌ای را تهیه کنید. داشتن پورت‌های USB متعدد و پورت HDMI و Mini Display باعث شده‌اند که همه چیز را خیلی راحت به استودیو متصل کنید.

صفحه نمایش ؛ کیفیت عالی و رنگ‌های بی نظیر

از آنجایی که ریزر بلید استودیو محصولی برای ساخت ایده‌های جدید است، صفحه نمایش بسیار باکیفیتی برای آن در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که به خوبی با صفحه نمایش بهترین لپ‌تاپ‌های بازار رقابت می‌کند و عملکردی بهتر از آن‌ها هم به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش 4K این لپ‌تاپ دقت تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را پیش روی شما قرار می‌دهد. حتما متوجه شدید که کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ از مک بوک پرو هم بیشتر است. صفحه نمایش OLED ریز ربلید استودیو رنگ‌ها را بسیار عالی نشان می‌دهد و کنتراست خوبی را به نمایش در می آورد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این صفحه نمایش لمسی است و باعث می‌شود که خیلی راحت‌تر با آن کار کنید. اگر به دنبال لپ‌تاپ خوبی برای طراحی و یا کارهای گرافیکی هستید، ریزر بلید ۱۵ استودیو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. لپ‌تاپی که با داشتن صفحه نمایشی شگفت انگیز رنگ ها را بسیار دقیق نشان می‌دهد. صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۰۰درصد از DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. در واقع این موضوع نظر طراحان و افرادی که کارهایی مانند ویرایش ویدیو را انجام می‌دهند، به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر این صفحه نمایش حاشیه‌های بسیار کمی دارد تا صفحه نمایش بیش از هر چیز دیگری خود را نشان دهد.

قدرتمند ؛ مناسب برای گرافیست‌ها و ادیتورها

زمانی که چنین لپ تاپی را انتخاب می‌کنید، انتظار دارید که قدرت و عملکرد آن همه را شگفت‌زده کند. کارت گرافیکی به کار رفته روی این لپ‌تاپ از پس اجرای هر اپلیکیشنی برمی‌آید. RTX 5000  روی ریزر بلید 15 استودیو قرار گرفته که بتواند قدرت بسیار زیاد و راحتی را به کاربران منتقل کند. هر اپلیکیشنی خیلی سریع اجرا می‌شود. از آنجایی که پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ از سری RTX به حساب می‌آید، در اجرای بازی‌ها هم عملکرد خوبی دارد. با این حال ویژگی RT یا همان Ray Tracing باعث شده که انیماتورها و افرادی که در حوزه طراحی دیجیتال فعالیت می‌کنند، آزادی عمل فوق العاده‌ای داشته باشند. این لپ‌تاپ همه محدودیت‌‌های موجود را از بین برده است. به وسیله ریزر بلید ۱۵ استودیو می‌توانید نورپردازی‌های شگفت‌انگیزی انجام دهید و پروژه‌های خود را متحول کنید.

به شکل خاص نرم افزارهایی مانند مایا و 3D Max خیلی عالی روی ریزر بلید استودیو اجرا می‌شوند. همین ویژگی باعث شده که بسیار از طراحان و انیماتورها این لپ‌تاپ را به کامپیوترهای قدرتمند ترجیح بدهند. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ از هسته‌های Tensor برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این قابلیت به طراحان اجازه می‌دهد که بتوانند کارهایی مانند ویرایش ویدیو و تغییر دادن دقت تصویر یا رزولوشن را خیلی سریع‌تر انجام دهند. همچنین هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌هایی مانند لایت روم هم بسیار کمک می‌کند.

تمام کارهای سنگینی که این لپ‌تاپ انجام می‌دهد، در ساکت‌ترین حالت ممکن خواهند بود. ریزر بلید ۱۵ استودیو نسبت به قدرت و کارهایی که انجام می‌دهد، صدای بسیار کمی تولید می‌کند. حتی در زمان ویرایش ویدیو هم صدای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد.

باتری؛ مناسب و کار راه بی انداز

در حالی که ریزر بلید ۱۵ استودیو یک لپ‌تاپ قدرتمند است، باتری نسبتا خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. با کمی تغییر در تنظیمات صفحه نمایش و میزان روشنایی آن می‌توانید ساعات استفاده از باتری را افزایش دهید. مثلا اگر کیفیت صفحه نمایش را روی 1080 قرار دهید و روشنایی آن را هم روی ۵۰ درصد بگذارید می‌توانید تا ۵ ساعت ۲۸ دقیقه با این لپ‌تاپ کار کنید. البته این تست از بنچمارک‌های مختلف به دست آمده و شاید در عمل با چیز دیگری مواجه شوید. ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه شاید زمان خیلی زیاد نباشد، اما در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌هایی این حوزه زمان مناسبی به نظر می‌رسد. البته همین ۸ ساعت ۲۸ دقیقه هم برای تماشای ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ خواهد بود و اگر در این حالت کارهای بیشتری با لپ تاپ انجام دهید، ظرفیت باتری آن زودتر خالی می‌شود. اگر در حالت باتری با این لپ‌تاپ بازی کنید یا از نرم افزارهایی سه‌بعدی سازی مختلف استفاده کنید، باتری زودتر از چیزی که انتظار دارید تمام می‌شود. پس سعی کنید همیشه شارژر این لپ‌تاپ را به همراه داشته باشید.

قهرمانی که از پس همه چیز بر می‌آید

لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ استودیو یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های کاری دنیا به حساب می آید که می‌توانید آن را حمل کنید. تجربه ریزر در ساخت لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی باعث شده که با چنین محصول شگفت‌انگیزی مواجه باشید. این لپ‌تاپ برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده مخصوصا افرادی که در حوزه رسانه، بازی و کارهای سه بعدی فعالیت می‌کنند.  لپ‌تاپی که می‌توانید آن را سریع به مکان‌‌های مختلف ببرید و در هر لحظه‌ای که خواستید با آن کار کنید. داشتن سخت افزار فوق العاده باعث شده که این لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی فوق‌العاده باشد. صفحه نمایش 4K و OLED آن هم همه چیز را زیبا و خیره کننده نشان می‌دهد. این لپ تاپ هم فضای کمی به خود اختصاص می‌دهد و هم عملکردی بهتر از بسیاری از کامپیوترهای دارد. ریزر بلید 15 استودیو برای افرادی مناسب است که می‌خواهند کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهند و نیاز به قدرتی باور نکردنی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید